tisdag 15 september 2009

Välkommen!

Jag har alltid varit emot bloggande för bloggandets egen skull. Det produceras så mycket skräp ändå, har jag resonerat, och inte velat bidra till skräpet. Men nu tror jag att jag har hittat en nisch.

Sedan jag i slutet av förra året började använda Spotify har jag ofta förvånats över hur bra utbudet är, inte minst av klassisk och tidig musik, som annars bara brukar finnas i betydligt begränsad utsträckning. Men eftersom Spotify lyckats sluta avtal med till exempel EMI och Naxos har oerhörda mängder bra musik blivit tillgänglig. Dessvärre upplever jag Spotify-applikationen fortfarande ganska begränsad i sina möjligheter att spara musik man hittat. Funktionen att skapa spellistor är visserligen bra, men till slut blir det oerhörda mängder spellistor vilket är oöverskådligt.

Därför skapar jag den här bloggen. Här kommer jag tipsa om skivor och artister jag hittar på Spotify. Detta innebär att jag själv inte kommer glömma bort bra saker jag hittar, plus att ni läsare förhoppningsvis har glädje av mina tips.

Snart kommer det första tipset, så håll ögonen öppna!

1 kommentar: